.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمین لرزه 4 ریشتری گلستان را لرزاند

شمال نیوز: زمین لرزه ای به بزرگی 4 درجه در مقیاس ریشتر بندر ترکمن در استان گلستان را لرزاند.

موسسه ژئوفیزیک ایران عمق این زمین لرزه را که در بندر ترکمن و در ساعت 13:28 امروز دوشنبه 30 دی ماه به وقوع پیوست 8 کیلومتر، اعلام کرد.


زلزله امروز علی آبادکتول خسارتی نداشت

 مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: کارشناسی ها نشان می دهد که زلزله امروز در علی آبادکتول رخ داده است و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارتی در بر نداشته است.

قاسم سمیعی در گفتگو با مهر افزود: بعد از کارشناسی محل جغرافیایی زلزله و استعلام از بندرترکمن مشخص شد که این زلزله در علی آبادکتول رخ داده است.

وی افزود: سه مورد زلزله در این منطقه احساس شده که بزرگترین آن 4 ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: علی آباد یکی از مناطق حساس و زلزله خیز است که به همین منظور مدیریت بحران در حال حاضر در آمادگی کامل برای مقابله با خطرات احتمالی است.

سمیعی بیان کرد: در استان گلستان بافت فرسوده زیادی وجود دارد و با توجه به کشش منطقه در بحث زلزله در زمینه مقاوم سازی باید کار ویژه انجام شود.

وی با بیان این که مقاوم سازی نیازمند حمایت مسئولان است اظهارکرد: باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا با کمک بانک ها ساکنان مناطق بافت فرسوده بتوانند برای مقاوم سازی یا نو سازی محل سکونت خود اقدام کنند.

سمیعی افزایش نظارت بر ساخت و ساز را راهکاری جدی برای جلوگیری از خسارات هنگام بحران دانست و افزود: در شرایطی که در برخی حوادث ساختمان های نو ساز هم جزو خسارت ها به شما می روند نیاز است تا نظام مهندسی در این زمینه همکاری ویژه داشته باشد.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مهندسان در هنگام اجرای پروژه ها گفت: نظام مهندسی باید با استفاده از اهرم فشار نظارت عالیه بخصوص در ساخت وسازهای مسکونی را بیشتر کند تا جلوی بسیاری از خسارت ها مالی و جانی در هنگام بروز حوادث گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: در حال حاضر برنامه های خوبی برای این زمینه با همکاری سازمانهای متولی در ساخت و ساز مانند مسکن و شهرسازی، دفترفنی استانداری و نظام مهندسی در نظر گرفته ایم.

سمیعی با اشاره به این که استاندار گلستان هم بر نظارت بیشتر ساخت و ساز تاکید دارد افزود: بنا بر اعلام وزارت کشوردر صورت وقوع زلزله و خسارت به ساختمان ها بخصوص در مناطق زلزله خیز کشور،  20 روز فرصت داده شده است تا عامل تخریب ساختمان ها بخصوص ساختمان های نو ساز شناسایی شود و در صورت کوتاهی افراد در ساخت و ساز به مراجع قانونی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی به دلیل وجود بافت قدیمی و عدم توجه به استانداردهای ساخت و ساز همواره خسارت های فراوانی داشته ایم که این قسمت هم همت مسئولان را می طلبد.

وی بیان کرد: البته وامی برای نوسازی بافت روستایی در نظر گرفته شده که مقدار آن پایین است و دولت جدید در نظر دارد این مبلغ را افزایش دهد.

سمیعی در پایان بیان گفت: استاندارد سازی نیاز به فرهنگ سازی در کشور دارد و از سویی باید در ساخت و ساز ها بخصوص منازل مسکونی چند طبقه شرایطی ایجاد شود تا افراد متخصص و با تجربه مشغول شوند تا حساسیت لازم برای احداث یک مجموعه استاندارد رعایت شود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.